Wtryskiwacz paliwa jest końcową częścią układu paliwowego, którego zadaniem jest dozowanie odpowiedniej ilości paliwa. Do korpusu wtryskiwacza wprowadza się cienkościenny cylinder z naniesioną warstwą katalizatora. Podczas przepływu paliwa katalizator przyczynia się do powstania reakcji odwodornienia paliwa co skraca okres opóźnienia samozapłonu w wyniku czego spalanie staje się pełniejsze przy mniejszych maksymalnych temperaturach obiegu – obniża się jednostkowe zużycia paliwa oraz emisja tlenków azotu.
Aspekt innowacyjny wynalazku:
- dodatkowy element w postaci cienkościennej tulejki nie powoduje zmiany procesu technologicznego przy wytwarzaniu wtryskiwaczy paliwowych,
- pozwala na montaż cienkościennej tulejki we wtryskiwaczach już znajdujących się w eksploatacji.
Pełna nazwa wynalazku: Wtryskiwacz paliwa
Dla: stoczni, armatorów, producentów silników, przedsiębiorstw transportowych związane z eksploatacją urządzeń z silnikami z zapłonem samoczynnym
Zakres branżowy: okrętownictwo, energetyka, transport
Typ oczekiwanej współpracy: najem praw (np. licencja) lub współpraca naukowo-przemysłowa
Forma własności intelektualnej: zgłoszenia patentowe